Altiboxpartnerskapet har de mest fornøyde kundene igjen

Altiboxpartnerskapet har de mest fornøyde kundene igjen

For syvende år på rad viser EPSI-undersøkelsen at Altibox har de aller mest fornøyde kundene i bredbåndsbransjen! Kundetilfredshetsmålingen viser nemlig at de mest fornøyde bredbåndskundene har Altibox hjemme. Som ett av selskapene i Altibox-partnerskapet, syns vi i NTE at det er fantastisk gledelig at Altibox kommer på topp igjen!

- Å trone øverst syv år på rad i kundetilfredshetsmålinger er ytterst sjelden kost i både norsk og nordisk sammenheng. Det er en råsterk prestasjon av Altibox-partnerskapet, sier daglig leder i EPSI Rating Norge, Fredrik Høst.

Mandag 31. oktober la det uavhengige analysebyrået EPSI Norge frem resultatene fra sin undersøkelse av kundetilfredsheten i telekombransjen. 2600 nordmenn har vurdert Altibox-leverandør NTE og en rekke andre lokale og nasjonale leverandører av bredbånd og tv.

I år fikk Altibox en score på 71,4 poeng, av 100 mulige på bredbånd, og 69,3 poeng på tv. Det plasserte Altibox helt på topp i begge kategorier. - Bredbåndsbransjen har vært preget av generelt lavere kundetilfredshet enn snittet i andre bransjer, og i år har bransjen samlet et noe svakere resultat enn i fjor. Tilfredsheten med Altibox er imidlertid stabil innen både internett og tv. Det vitner om at Altibox i større grad enn andre leverandører klarer å tilby kundene sine det de ønsker, sier Høst.

Fornøyde fiberkunder

Altibox har den høyeste poengsummen innen bredbånd. Der kommer Telenor og «andre bredbåndsleverandører» på plassene bak. Gjennomsnittlig poengscore på kundetilfredshet for bredbåndsaktørene er 64,4, mens Altibox får 71,4.
- Målingene viser at kundene verdsetter fibertjenestene og kundeservicen fra Altibox. Samtidig er dette en påminnelse om at kundene har skyhøye forventninger, og at vi i Altibox-partnerskapet aldri kan ta foten av gasspedalen i arbeidet med å leve opp til forventningene. Vi er utrolig takknemlige for tilliten, sier styreleder Toril Nag i Altibox.

- Det er tilbakemeldingene fra kunden som er de viktigste, og det er fantastisk gledelig å komme på topp av lista igjen. Dette inspirerer til videre innsats, og jeg kan love at vi ikke skal lene oss tilbake. Vi skal fortsatt være ydmyke og lydhøre overfor kundene. Det er etter mitt syn avgjørende for å sikre fortsett suksess, sier adm.dir i NTE Marked AS, Svein Olav Munkeby.

Høy appetitt på fiber

Blant tv-leverandørene er Altibox på topp med Canal Digital Satellitt og Viasat på plassene under. Gjennomsnittlig poengscore er 64,3. Altibox ligger dermed fem poeng høyere enn snittet med en score på 69,3.

Altibox har levert tv- og internettopplevelser over fiber til norske hjem siden 2002. Siden da har appetitten på fiber økt i takt med endringen i nordmenns nettvaner. Eksplosjonen i antallet mobiler, nettbrett og andre enheter som er logget på internett har økt behovet for høyere hastigheter og mer kapasitet på bredbånd.

- NTE leverer fiber til over 40 000 adresser i Sør- og Nord-Trøndelag, det betyr at mer enn 100 000 trøndere har tilgang til Altibox og høyhastighets internett fra oss. Vi er desidert største fiberaktør i Trøndelag, og har en ambisjon om å vokse videre og dermed bidra ytterligere til digitaliseringen av Trøndelag. Nå er vi i ferd med å bygge bredbånd sør for Trondheim, i Klæbu, Orkanger, Melhus og Midtre Gauldal, og vi stopper ikke der, sier adm.dir i NTE Marked AS, Svein Olav Munkeby.

Før jul lanserer Altibox to nye tjenester. En komplett wifi-løsning for å forbedre den trådløse opplevelsen hjemme hos kundene, og neste generasjons tv-opplevelse.

EPSI, kundetilfredshet bredbånd privatmarkedet 2016:

1. Altibox - 71,4
2. Telenor - 65,1
3. Andre bredbåndsleverandører - 62,3
4. Canal Digital - 61,6
5. Homenet - 61,0
6. Get - 60,3
Bransjesnitt: 64,4

EPSI, kundetilfredshet digital-TV privatmarkedet 2016

1. Altibox - 69,3
2. Canal Digital Satelitt - 64,6
3. Viasat – 63,5
4. Get – 63,4
5. RiksTV – 63,2
6. Andre tv-leverandører – 62,6
7. Canal Digital Kabel – 62,2
Bransjesnitt: 64,3

Mer om undersøkelsen

Du kan lese undersøkelsen i sin helhet her:
http://www.epsi-norway.org/bransjestudier/bredband/
http://www.epsi-norway.org/bransjestudier/tv-distribusjon/

Om EPSI Rating
EPSI Rating er ledende leverandør av uavhengige kundetilfredshetsanalyser, og er å anse som en ekstern revisor av kundemassen. EPSI samler inn, analyserer og formidler informasjon om kunders forventninger, opplevd kvalitet og verdivurdering av produkter og tjenester. Det norske selskapet er en del av EPSI Rating Group, som gjennomfører kundetilfredshetsstudier i hele Norden og i flere andre europeiske land. I Sverige jobber EPSI under navnet Svenskt Kvalitetsindex – SKI.

Kontaktperson
Adm.dir NTE Marked AS, Svein Olav Munkeby, mobil 941 90 670

Smart strøm kan endre hverdagen vår
Været påvirker strømprisen

Denne hjemmesiden bruker informasjonskapsler (cookies)

Hvis nettleseren din er satt til å godta informasjonskapsler, vil vi anse dette som at du godtar vår bruk av informasjonskapsler. Les mer

Enig

Generelt om informasjonskapsler

Denne nettsiden bruker cookies (informasjonskapsler). En cookie er en liten datafil som lagres i nettleserens internminne. Den hjelper til med at nettsiden kjenner igjen nettleseren fra gang til gang. Både nettstedet og samarbeidspartnere slik som Altibox og Google kan benytte cookies. Formålet med cookies er blant annet å:

  • registrere og beregne trafikk og bruksmønstre på nettstedet
  • forbedre brukeropplevelsen på nettstedet
  • tilpasse innhold og funksjonalitet på nettstedet
  • utvikle og forbedre nettstedet

En cookie inneholder ingen personlig informasjon, og kan ikke benyttes til å identifisere brukeren. Du kan lese mer om cookies hos Wikipedia.

Det er Lov Om Elektronisk Kommunikasjon (Ekomloven), hvor krav om samtykke fra brukeren nevnes. Nytt i denne loven er § 2-7b som trådte i kraft den 1. juli 2013 : Bruk av informasjonskapsler/cookies.
Denne lyder som følger:

Lagring av opplysninger i brukers kommunikasjonsutstyr, eller å skaffe seg adgang til slike, er ikke tillatt uten at brukeren er informert om hvilke opplysninger som behandles, formålet med behandlingen, hvem som behandler opplysningene, og har samtykket til dette. Første punktum er ikke til hinder for teknisk lagring av eller adgang til opplysninger:

  1. utelukkende for det formål å overføre kommunikasjon i et elektronisk kommunikasjonsnett
  2. som er nødvendig for å levere en informasjonssamfunnstjeneste etter brukerens uttrykkelige forespørsel.

Ved å gå inn på nettstedet www.nte.no samtykker du til at det lagres cookies i din nettleser. Dersom du ikke ønsker at det lagres cookies, kan du enkelt endre innstillingene i nettleseren din.

Hva innebærer de nye bestemmelsene?

I praksis handler det først og fremst om at nettstedene må informere brukerne om bruken av cookies. Informasjonen skal være lett synlig med en gang brukeren kommer inn på nettstedet, enten i form av en lenke i toppteksten, en tekstboks på forsiden eller som en slags sprettopp-dialogboks.

Ifølge Post- og teletilsynet skal informasjonen inneholde opplysninger om hvilke informasjonskapsler som brukes, hvilke opplysninger som behandles, formål og hvem som behandler opplysningene. Dette inkluderer også tredjeparts informasjonskapsler som brukes av for eksempel annonsetjenester, «widgets» fra sosiale nettverkstjenester og eksterne tjenester for trafikkanalyse, slik som Google Analytics.

Så lenge informasjonskravet oppfylles av nettstedet, kreves det ikke noen spesiell funksjonalitet for å gi brukeren mulighet til å samtykke til bruken av cookies. Ifølge Post- og teletilsynet er det rett og slett cookie-innstillingene i nettleseren som er det avgjørende. Brukere som ikke godtar bruken av cookies, må selv endre disse, dersom nettleserens innstillinger er forhåndsinnstilt for aksept.

Bortsett fra bedre mulighet til å få informasjon om nettstedenes bruk av cookies, skal ikke den nye bestemmelsen føre til noen endret opplevelse ved besøk på nettsteder.

Cookies/Informasjonskapsler som brukes på nte.no

LENKE COOKIENAVN INFORMASJON
index.php/no/ (gjelder samtlige sider)
.nte.no __utma Google Analytics
.nte.no __utmb Google Analytics
.nte.no __utmc Google Analytics
.nte.no __utmz Google Analytics
.linkedin.com lidc LinkedIn
www.linkedin.com L1e LinkedIn
.linkedin.com bcookie LinkedIn
www.linkedin.com bscookie LinkedIn
kundeweb.nte.no ASP.NET_SessionId Session
.mail.altibox.no altisogobalance - -
.mail.altibox.no SOGoLogo - -
respons.direktinfo.no ASP.NET_SessionId Session
pay.ebillett.no _chartbeat_uuniq - -
.ebillett.no __insp_dct - -
.ebillett.no __insp_wid - -
.ebillett.no __insp_slim - -
.ebillett.no __insp_nv - -
.ebillett.no __insp_ref - -
pay.ebillett.no _chartbeat4 - -
 
index.php/no/strompunkt/stromavtaler/innkjopspris/
.youtube.com VISITOR_INFO1_LIVE YouTube
.youtube.com YSC YouTube
.youtube.com PREF YouTube

Innlogging