– Alt har jo liksom utvikla seg; biler, trafikk, hus, bygninger, butikker, hvordan man får mat, hvordan man produserer mat, sier Henrik. – Det blir kanskje litt lettere å få gjort mer på mindre tid. 

Det er akkurat det vi i NTE vil bruke teknologien til også. En av grunnene til at vi digitaliserer stadig flere av tjenestene våre, er at kundene våre skal kunne bruke tiden sin på det de vil. 

Nylig lanserte vi en app som ganske enkelt heter NTE. Tanken bak appen er rett og slett å gjøre det enklest mulig for deg, og derfor har vi samlet alt som har med kundeforholdet ditt til oss å gjøre der. I appen finner du en oversikt over strømavtalen din, internettavtalen din og tv-avtalen. Du får en oversikt over hvor mye strøm du har brukt, både hjemme og på hytta. Du får direkte tilgang til Min elektriker, hvor du kan bestille elektrikerhjelp når det passer deg best. Og trenger du hjelp til noe, har du enkel tilgang både til kundesenteret vårt og til ofte stilte spørsmål.

Det er langt fra like revolusjonerende som det Henrik drømmer om. Han skulle ønske teknologien kunne løfte senga hans opp om morgenen, og at roboter både kledde på ham og ga ham en kaffekopp. Det hadde sikkert spart ham en hel time om morgenen. 

Men kanskje trenger vi ikke revolusjon hver dag. Kanskje holder det i massevis med nye, smarte løsninger som gjør at vi sparer ett minutt her og to minutter der, slik at hverdagen vår blir mer sømløs. 

Sjekk selv, da vel. Appen heter NTE. Du finner den både på Google Play og på App Store