Faktura
Strøm
Om du ønsker å be om betalingsutsettelse gjør du dette ved å logge inn på Min side her.
Det gies inntil 30 dager utsettelse. Utsettelse kan gies dersom forfall ikke har passert, eller du har én eller flere ubetalte fakturaer.
Du endrer selv forfallsdato i din nettbank etter avtalen er endret på Min side.
Hvis du ikke har bruker på Min side, kan du enkelt opprette bruker. Det du trenger er kundenummer og målernummer. Det finner du på dine tidligere fakturaer fra oss.
Alle strømkunder i Norge betaler for elsertifikater. Det er en lovpålagt kostnad som støtter produksjonen av fornybare energikilder som vannkraft, solenergi og vindkraft.
Selv i vannkraftlandet Norge kommer bare halvparten av all energien vi bruker fra fornybare kilder. Resten av energien vi bruker kommer fra energikilder som bidrar til å øke Co2-innholdet i atmosfæren, for eksempel olje, naturgass og kull.
For å oppmuntre kraftprodusenter til å investere i fornybar energi, går inntektene fra elsertifikatene til kraftprodusenter som produserer fornybar energi.
Elsertifikatordningen er altså en økonomisk støtteordning som gjør det mer lønnsomt for kraftprodusenter å investere i kraftproduksjon basert på vann, vind, sol og bioenergi.
Kostnadene for elsertifikat inngår i strømprisen.
Om du ønsker å endre din fakturaadresse gjør du det enkelt ved å logg inn på Min side.
Hvis du ikke har bruker på Min side, kan du enkelt opprette bruker. Det du trenger er kundenummer og målernummer. Det finner du på dine tidligere fakturaer fra oss.
Her finner du informasjon om faktura
I appen Mitt NTE kan du finne kopi av alle dine strømfakturaer. Her kan du lese mer om appen og laste den ned.
Første gang du bruker appen må du opprette en bruker. Da fyller du inn telefonnummer og fødselsdato.
Du finner også dine fakturakopier inne på Min Side på nte.no. Har du eFaktura vil du finne fakturakopi i arkivet hos nettbanken din. Merk at betalte fakturaer vil være tilgjengelig i arkivet hos nettbanken i ca. 1 år.
Opprinnelsesgarantier er en merkeordning for elektrisitet for å vise strømkunden at en mengde kraft er produsert fra en spesifisert energikilde. Ved kjøp av opprinnelsesgaranti er du med å støtte produksjon av fornybar energi ved at vi garanterer at det produseres like mye fornybar energi i våre vannkraftverk som det du bruker.
Tv og internett
Har du spørsmål vedrørende faktura, klikk her
Har du en produktpakke som inkluderer både internett og tv, så vil du bli fakturert for en totalpris på produktpakken. Mange har avtale med sin arbeidsgiver om å få dekt utgiftene til internett, og trenger derfor en bekreftelse fra sin tjenesteleverandør på internettkostnaden i produktpakken.
Her kan du laste ned bekreftelsen som gjelder for Altibox Standard, Altibox Pluss og Altibox Extra. For andre produktpakker eller priser, vennligst ta kontakt med kundesenteret vårt.
KID- (kundeID-nummer) og kontonummer finner du på din siste faktura fra oss. Faktura kan du laste ned fra Min Side på www.nte.no.
Hvis du har et bindestrek ( - ) på slutten av KID-nummeret på din faktura, må denne være med når du fyller ut KID nummeret. Får du ikke mulighet til å skrive bindestrek i mobilbank, vil dette være mulig å gjøre i nettbank (selv på mobil, i nettleser).
Det tar vanligvis 2-3 dager fra betalingen din blir godkjent i nettbanken til beløpet er registrert hos oss.