Fjutt
Hva kan vi hjelpe deg med?
Strøm
Dersom det ikke strømbrudd, Fjutt fortsatt er tilkoblet strømmåleren, og det ikke er brudd i wifi-tilkoblingen, er det sannsynligvis et problem i app. Du kan påse at siste versjon av appen er installert.
Prøv å nullstille enheten ved å holde inne reset-knappen (mellom USB- og nettverksinngangen bak på enheten) i 5 sekunder, til LED-lyset på forsiden blir grønt
Fjutten kan returneres til:
NTE Marked
Sjøfartsgata 3, 7714 Steinkjer
Åpning av HAN-porten bestilles hos nettleverandør, ofte på deres kundesider. Mer informasjon finner du her: https://nte.no/fjutt/han-port
HAN-porten er mest sannsynlig ikke åpnet. Dette kan bestilles hos nettleverandør. Om enheten slutter å lyse etter å ha blinket gult, er alt normalt og enheten er klar for bruk.
Fjutt har som andre strømavtaler 14 dagers angrefrist. Fjutt har heller ingen bindingstid, og kan derfor sies opp når som helst.
Ja, det kan du. Vi har ingen bindingstid med Fjutt, så i dette tilfelle vil bindingstiden bli kansellert.
Ja, hvis strømavtalen står i ditt navn. På grunn av personvern så kan du kun koble til Fjutt så lenge du selv har inngått strømavtalen.
Ja, det kan du! Du kan ha en Fjutt i hver strømmåler. I appen kan du enkelt endre hvilken strømmåler som er synlig.
Ja. Per dags dato selger vi bare Fjutt sammen med en spotprisavtale på nettsiden, så kontakt vår kundeservice om du ønsker å bestille Fjutt med en annen avtale, så hjelper vi deg.
Ja, klart du kan! Fjutten kan brukes i alle AMS-målere, og du kan enkelt endre hvilken strømmåler som er synlig i appen.
I utgangspunktet ikke, da det kan føre til at Fjutten ikke får nok strøm. Alternativt kan ekstern strømforsyning kobles til USB-inngangen på enheten.
Kilden forsyner ikke Fjutten med nok strøm under oppsett. Prøv en annen strømkilde (for eksempel en USB-lader)
Normal atferd når enheten lades opp. Den kan trenge opp mot 30 min ladetid etter å ha blitt koblet til strømmåleren, men som regel går det ganske fort. Når den er ladet opp, slukker lyset for vanlig drift.
Når LED-lyset blinker rødt er enheten allerede satt opp på et tråløst nettverk, og den forsøker å koble til dette nettverket. Når LED-lyset er grønt, lykkes enheten med å koble til nettverket.
Dette er normalt! Alt er som det skal og enheten sender data (gitt at den er koblet til strømmåler, og satt opp mot et trådløst nettverk).
Kun under oppsett! Når Fjutten er satt opp trenger den kun strømmen den får gjennom HAN-porten i strømmåleren.
Som oftest er dette i forbindelse med at sikringsskapet er langt unna trådløs nettverksruter (for eksempel utendørs), eller ved mangel på dekning inni sikringsskap. Vi anbefaler alltid at enheten står utenfor sikringsskapet, gitt at den står beskyttet mot vær og vind.
Enheten må nullstilles ved å holde inne reset-knappen (mellom USB- og nettverksinngangen bak på enheten) i 5 sekunder, til LED-lyset på forsiden blir grønt. Enheten kan så settes opp på nytt, ved å gå under «mine enheter» i appen og klikke seg inn på enhetens innstillinger, og deretter klikke på «sett opp på nytt» og følge instruksjonene.