Spørsmål om faktura

Under finner du noen gode tips som kanskje kan svare på ditt spørsmål

Med en kombinasjon av AvtaleGiro og eFaktura slipper du å tenke mer på betaling av dine fakturaer, da blir det automatisk trukket på forfallsdato. Du slipper også fakturagebyr.

Har du opprettet en AvtaleGiro, er vi pliktig til å sende deg en kopi av fakturagrunnlaget pr post. Dette medfører da fakturagebyr.

Referansenummer for eFaktura finner du øverst på din siste faktura fra oss (ditt kundenummer). Bruk dette nummeret under tjenesten for eFaktura i nettbanken.

 AvtaleGiro oppretter du også i nettbanken din. Referansenummer for Avtalegiro er det ditt KID nummer som er referansen. Sett maksbeløpet høyere enn din høyeste regning fra NTE. Husk at regningen inkluderer filmleie og tilleggspakke, hvis du har bestilt dette. Med AvtaleGiro betaler du aldri mer enn du skal hver måned.

Utsettelse kan gis dersom forfall ikke har passert. Det gies inntil 20 dager utsettelse.

Du endrer selv forfallsdato i din nettbank etter avtale.

Ta kontakt med kundeservice for å avtale betalingsutsettelse på din faktura.

Kontonummer for betaling av fakturaer til NTE er 15030241654.

Alle våre produkter og tjenester har oppsigelsestid på en måned regnet fra utløpet av inneværende måned som standard. Dersom du har takket ja til et pakketilbud med internett og TV, gjelder egne betingelser. Slike tilbud har ofte 12 måneders bindingstid fra oppstart av tjenesten. Etter endt bindingstid gjelder ordinær oppsigelsestid.

Fakturaen viser totalbeløp med opplysninger om kundenummer, abonnent og betalingsdetaljer som KID og kontonummer.

Den viser også produktene dine, fordelt på månedens kostnad til internett, TV og evt. telefoni.

Den første fakturaen du mottar fra oss vil se litt annerledes ut enn den vanlige fakturaen. Årsaken er at vi fakturerer på forskudd, noe som betyr at den gjelder fra oppstartsdato og ut den påfølgende måneden. Dette medfører at fakturaen vil gjelde for over én måned, og kan gjelde for opp til 3 måneder. Vær obs på dette og sett litt til side hver måned så slipper du å bli overrasket over en høyere månedspris enn avtalt.

Noen Altibox-kunder får internett betalt av sin arbeidsgiver. Hvis du har en pakkeløsning med internett og tv, kan du kontakte oss for å få en bekreftelse på hvor mye kostnaden av internett utgjør av pakkeprisen, som du så kan gi til din arbeidsgiver.

Vi gjør oppmerksom på at dersom du har lånt/kjøpt flere filmer vil dette komme som 1 stk og totalsum på faktura. Detaljer om kjøpet (tittel, dato og tidspunkt for kjøp) finner du på Mine sider.

KID (kundeID-nummer) og kontonummer finner du på den siste fakturaen.

For å betale med KID fyller du inn nummeret i nettbanken under betalinger.

Hvis du har et bindestrek ( - ) på slutten av KID nummeret på din faktura, så må denne være med når du fyller ut KID nummeret.

Det tar vanligvis 2-3 dager fra betalingen din blir godkjent i nettbanken til pengene er registrert hos oss.

Purregebyr:

Hvis du har betalt en av de siste dagene men allikevel har fått purring pr brev kan du se bort fra purringen.

Inkasso:

Dersom regningen din har gått til inkasso, må du kontakte inkassoselskapet for å avtale en løsning. Finn kontaktinformasjon på siste brev fra dem.

Stengt bredbånd:

Hvis signalene på TV-en eller internettet ditt har blitt stengt, må du betale alt som er utestående for å få det tilbake. Abonnementet åpnes så snart innbetaling er mottatt hos oss. Ved gjenåpning vil det påløpe et gebyr som blir lagt til på neste faktura.

Fakturaer som har gått til inkasso må betales direkte til inkassoselskapet som sender en bekreftelse til oss.

Kvittering på innbetalt faktura hos oss kan sendes til restbb@nte.no

Vi sender alltid regning med gyldig KID og kontonummer, uansett om du mottar faktura på papir eller som eFaktura.

Hvis du har problemer med kodebrikke til nettbanken, eller om du har mistet innloggingsinformasjon, må du kontakte banken din.

Dersom du har eFaktura vil du ha tilgang til dine faktura i nettbankens eFakturaarkiv. Her blir de liggende 17 måneder bak i tid.

Ingen av de overnevnte?

Vi er her for å hjelpe deg. Om du ikke finner svaret over kan du ta kontakt med oss via telefon eller chat.

Gå til kontakt

Fant du hjelp?

Gi oss gjerne en tilbakemelding. Det betyr mye :)

Denne hjemmesiden bruker informasjonskapsler (cookies)

Hvis nettleseren din er satt til å godta informasjonskapsler, vil vi anse dette som at du godtar vår bruk av informasjonskapsler. Les mer