Vi har som målsetting å bli et ledende selskap i omstillingen til det nye energisystemet. Vi tror våre kunder i fremtiden vil etterspørre en større grad av helhetlige tjenester, både innenfor installasjon, drift, overvåkning, energiledelse og kundeopplevelser.
Vi ønsker med denne piloten å tilby kunder nye tjenester og informasjon via en ny digital kundefront i NTE-appen kombinerer data fra ulike energikilder og har et digitalt wattmeter. Målet er å redusere energibruk gjennom å visualisere strømforbruket i sanntid.
Vårt fokus er sammensmeltningen av energi, teknologi og kundeopplevelser, der målet er å kunne levere helhetlige energitjenester og en premium kundeopplevelse. Enova-prosjektet vil spille en sentral rolle i dette arbeidet.
Kilde: Enova
I NTE-appen finner du blant annet en oversikt over dine kundedata, strømforbruket og strømprisen time for time, nettbutikk til produkter og tjenester og kundeservice.
I appen vil du også få tilgang til nye produkter og tjenester som NTE vil komme med videre fremover. Har husholdningen flere avtaler tilknyttet NTE via ulike personer, kan disse enkelt legges til slik at alle i husholdningen har en totaloversikt mot sitt kundeforhold mot NTE.
For kunder som er en del av NTEs pilotprosjekt Digitalt Wattmeter vil man få tilgang til sitt digitale wattmeter i appen. Her vil du se ditt strømforbruk visualisert i sanntid, og kan således i større grad overvåke og styre ditt strømforbruk. Det digitale wattmeteret er foreløpig forbeholdt pilotkunder men vil på sikt tilgjengeliggjøres for alle kunder.