Vi har landets mest fornøyde strømkunder

Svært pålitelige, tar samfunnsansvaret på alvor og er enkle å forholde seg til. Det er det strømkundene våre trekker frem når de forklarer hvorfor de er så fornøyde med oss.

Jublende mennesker med gullmedaljer i hendene

Denne uka kom resultatene fra årets utgave av kundeundersøkelsen EPS som stadfester at vi har landets mest fornøyde strømkunder. 

– Dette er en pris vi setter veldig stor pris på å få, sier Svein Olav Munkeby, som er konserndirektør i NTE. – Den stadfester at vi lykkes med den jobben vi gjør for kundene hver dag. 

Pålitelige

For en slik pris kommer på ingen måte av seg selv. Ikke bare er vi avhengige av å lykkes med alt fra kundeservice og kundekommunikasjon til kundeappen vår og riktig fakturering. Det er også vitalt at kundene stoler på oss.

– Det at kundene våre stoler på oss og ser at vi utgjør en forskjell i lokalmiljøet, er viktig for oss, sier Munkeby. 

Vi i NTE er svært bevisste på det samfunnsansvaret vi har i Trøndelag, og det er et område vi jobber systematisk med.

– Det tror vi også gjenspeiles i omverdens syn på oss som en pålitelig strømleverandør, sier Munkeby.

Enkle å forholde seg til

Resultatene fra EPSI-undersøkelsen viser også at kundene våre syns det er enkelt å forholde seg til oss. 

– Det skal være enkelt å være kunde av oss, sier Munkeby. 

Det gjenspeiles blant annet gjennom den satsingen vi har på kundeservice. Kundesenteret har rundt 100 000 henvendelser hvert år; fordelt på telefon, e-post, chatten på nte.no og Messenger. I kundeappen Mitt NTE er det mange som finner svar på det de ellers ville kontaktet kundeservice for å få hjelp med. Nå er det i underkant av 70 000 som bruker appen, og tallet øker stadig. 

Her kan du laste ned appen

Best likt både hos bedrifter og privatpersoner

I tillegg til at vi har Norges mest fornøyde strømkunder blant privatpersoner, havner vi på 2.plass i bedriftsmarkedet. 

EPSI; som har gjennomført undersøkelsen; skriver at “NTE lykkes med å skape gode kunderelasjoner. De har en god lokal tilhørighet, og er dyktige på å være proaktive ut mot kundene sine, noe som bidrar til at de føler seg godt ivaretatt”. 

– Vi jobber knallhardt for å gjøre både privat- og bedriftskundene våre fornøyde, og EPSI-undersøkelsen viser at vi gjør mye riktig, sier Munkeby. – Og vi gir oss selvfølgelig ikke med dette! Vi går på med krum hals for at enda flere skal være glade for at de er kunder hos oss. 

PS - Det er bare 4 uker siden vi havnet øverst på pallen i årets kundetilfredshetsundersøkelse blant bredbåndskundene, så dette har vært litt av en måned!

Her kan du se resultatene fra årets EPSI-undersøkelse.

Hei 👋 Trenger du hjelp? Chat med oss.