Altibox e-post

Hva kan vi hjelpe deg med?

Du kan enten bruke NTEs Webmail eller en tredjeparts e-postklient for å få tilgang til e-posten din. Du kan opprette en e-postadresse på Mine Sider. (Fra mars 2022 kan du opprette én ny e-postadresse for hvert kundenummer.)

Webmail finner du på https://mail.altibox.no . Der kan du logge inn med e-postadresse og passord for å få tilgang til e-post, kalender og kontakter.

E-postkontoen kan også settes opp i en e-postklient, som f.eks. Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird, eller diverse e-post-apper i Android/iOS. Da får du tilgang til din e-postkonto på en tredjeparts e-postklient.

Innstillinger for generelt oppsett, og spesifikt for noen av de mest brukte e-postklientene, finnes på Altibox.no; www.altibox.no/privat/kundeservice/e-post/epost-oppsett

Du kan sende vedlegg på opptil 25 MB, men det er avhengig av at mottaker også godtar dette. Dersom mottaker for eksempel kun godtar 10 MB vil e-posten stoppes hos mottaker.

Alle kunder får 1 e-post-adresse automatisk laget når kundeforholdet opprettes første gang. Kunde kan da på mine sider opprette opp til 5 aktive e-post-adresser og styre disse derfra. Kunder kan ha opp til 5 inaktive adresser hvis de ønsker å deaktivere noen av de aktive. Kunder kan da ha totalt 5 aktive og 5 inaktive eposter.

Nye kunder hos Altibox blir tilbudt gratis e-posttjeneste og kan opprette en gratis e-postadressse. Kunder som allerede distribuerer flere e-postadresser kan beholde og administrere disse. Alle må logge på den gjeldende e-postadressen sin minst en gang hver 6. måned for å ikke miste tilgangen til den. Til slutt vil e-postadressen slettes. Her finner du Spørsmål om Altibox e-post.