12 tusen takk!

For 12. Är pÄ rad er det Altibox-partnerskapet NTE er med i som har de mest fornÞyde tv- og bredbÄndskundene. Den hedersbetegnelsen kommer ikke av seg selv!
En kvinne og to menn i et kontorlandskap

– Hemmeligheten bak topplasseringen er verken hemmelig eller spesielt overraskende: Det krever hardt arbeid og dedikerte medarbeidere. 

Odd-Eirik GrĂžttheim

Odd-Eirik GrÞttheim er konserndirektÞr for Telekom i NTE. Med seg pÄ laget har han rundt 80 medarbeidere som jobber sÄ og si dag og natt for at du skal kunne surfe og se pÄ tv nÄr du vil. 

Mange brikker som mÄ pÄ plass

Jubelen sto i taket i NTE da resultatene fra Ă„rets EPSI-undersĂžkelse* ble lagt frem i dag. Årets topplassering smaker litt ekstra godt. 

Smilende dame med partyhatt som serverer brus og sjokolade omgitt av ballonger

De ansatte i NTE ble Þnsket velkommen pÄ jobb med sjokolade og brus av Nina Arnesen, Leder Kundeservice og kundedialog

– I fjor, da alle tilbragte mer tid i sofaen enn pĂ„ lenge, fikk vi virkelig prĂžvd oss, smiler GrĂžttheim. – Mandag 15. mars 2020 nĂŠrmest eksploderte det pĂ„ kundesenteret, og siden har det vĂŠrt full trĂžkk. 

Det var ikke bare nettbruken pÄ dagtid, da folk satt pÄ hjemmekontor, som gikk voldsomt opp. Behovet for underholdning pÄ skjermen pÄ kveldstid Þkte ogsÄ. 

– Kundene vĂ„re brukte internett 30 % mer enn i 2020 enn i et normalĂ„r, forteller GrĂžttheim.  

Tom Andre Sandal

Tom Sandal er en av mange dedikerte ansatte i NTE

For Ä kunne leve opp til forventningene og levere det ypperste innen bÄde tv og fiberbredbÄnd, er det mange som jobber sammen: 

  • Vi har samarbeidspartnere over hele TrĂžndelag som vi sender ut hvis kundene plutselig mangler nett
  • Vi har kundebehandlere som svarer kundene via telefon, chat, Messenger og e-post, ogsĂ„ i helger og pĂ„ kveldstid
  • Vi overvĂ„ker nettet dĂžgnet rundt for Ă„ forebygge og rette feil pĂ„ nettet
Tre smilende menn foran en vegg dekket av skjermer

Nettet overvÄkes dÞgnet rundt

– PĂ„ lik linje med strĂžm, vann og avlĂžp er fiberbredbĂ„nd en tjeneste kundene forventer at skal fungere, mener GrĂžttheim. – MĂ„let er at vi skal oppgradere nettet og rette eventuelle feil uten at kundene engang merker det.

tom erik hansen

Tom Erik Hansen pÄ kundesenteret

Ikke i mÄl ennÄ

Til tross for at vi er pÄ topp for 12. Är pÄ rad, lener vi oss pÄ ingen mÄte tilbake og ser pÄ jobben som utfÞrt. 

mari borgsoe

Mari BorgsÞ jobber pÄ kundesenteret Selv om NTE leverer bredbÄnd og underholdningstjenester fra Altibox til 59 000 husstander; noe som tilsvarer mer enn 140 000 trÞndere, er det fremdeles mange som ikke har tilgang til fiberbredbÄnd. Tall fra Nkom viser at bare 73,4 prosent av husstandene i TrÞndelag har fiber.

– Det er ganske enkelt ikke bra nok, sier GrĂžttheim. - Vi fortsetter utbyggingen av fiberbredbĂ„nd til by og bygd. 

Visste du dette om nettbruk?

  • Kundene vĂ„re bruker internett mest mellom kl 20 og 23 hver kveld
  • SĂžndag kveld er nettbruken aller stĂžrst. Da brukes det 50-70 gigabyte mer enn de andre kveldene i uka
  • Kundene vĂ„re bruker gjennomsnittlig 14,4 gigabyte med data hvert sekund. Det utgjĂžr 846 gigabyte i minuttet og hele 1244 terrabyte med data hver eneste dag. 
  • Totalt bruker kundene vĂ„re 454 petabyte pĂ„ ett Ă„r
john anders aalberg

John Anders Aalberg er en av de ansatte pÄ kundesenteret

* EPSI Rating Norge gjennomfÞrer Ärlige kundetilfredshetsanalyser av ulike bransjer i Norge. De har mÄlt kundetilfredsheten med bredbÄndsleverandÞrene i 15 Är, og med tv-distributÞrene i 12 Är. Les mer om EPSI her. 

Motta push-varsler fra NTE

FĂ„ varsler i nettleseren med siste nytt og oppdateringer fra NTE

Ved aktivering gir jeg mitt samtykke til Ä motta push-varsler i nettleseren med siste nytt og oppdateringer fra NTE basert pÄ mine kundedata. Se vÄr personvernerklÊring.