12 tusen takk!

For 12. år på rad er det Altibox-partnerskapet NTE er med i som har de mest fornøyde tv- og bredbåndskundene. Den hedersbetegnelsen kommer ikke av seg selv!
En kvinne og to menn i et kontorlandskap

– Hemmeligheten bak topplasseringen er verken hemmelig eller spesielt overraskende: Det krever hardt arbeid og dedikerte medarbeidere. 

Odd-Eirik Grøttheim

Odd-Eirik Grøttheim er konserndirektør for Telekom i NTE. Med seg på laget har han rundt 80 medarbeidere som jobber så og si dag og natt for at du skal kunne surfe og se på tv når du vil. 

Mange brikker som må på plass

Jubelen sto i taket i NTE da resultatene fra årets EPSI-undersøkelse* ble lagt frem i dag. Årets topplassering smaker litt ekstra godt. 

Smilende dame med partyhatt som serverer brus og sjokolade omgitt av ballonger

De ansatte i NTE ble ønsket velkommen på jobb med sjokolade og brus av Nina Arnesen, Leder Kundeservice og kundedialog

– I fjor, da alle tilbragte mer tid i sofaen enn på lenge, fikk vi virkelig prøvd oss, smiler Grøttheim. – Mandag 15. mars 2020 nærmest eksploderte det på kundesenteret, og siden har det vært full trøkk. 

Det var ikke bare nettbruken på dagtid, da folk satt på hjemmekontor, som gikk voldsomt opp. Behovet for underholdning på skjermen på kveldstid økte også. 

– Kundene våre brukte internett 30 % mer enn i 2020 enn i et normalår, forteller Grøttheim.  

Tom Andre Sandal

Tom Sandal er en av mange dedikerte ansatte i NTE

For å kunne leve opp til forventningene og levere det ypperste innen både tv og fiberbredbånd, er det mange som jobber sammen: 

  • Vi har samarbeidspartnere over hele Trøndelag som vi sender ut hvis kundene plutselig mangler nett
  • Vi har kundebehandlere som svarer kundene via telefon, chat, Messenger og e-post, også i helger og på kveldstid
  • Vi overvåker nettet døgnet rundt for å forebygge og rette feil på nettet
Tre smilende menn foran en vegg dekket av skjermer

Nettet overvåkes døgnet rundt

– På lik linje med strøm, vann og avløp er fiberbredbånd en tjeneste kundene forventer at skal fungere, mener Grøttheim. – Målet er at vi skal oppgradere nettet og rette eventuelle feil uten at kundene engang merker det.

tom erik hansen

Tom Erik Hansen på kundesenteret

Ikke i mål ennå

Til tross for at vi er på topp for 12. år på rad, lener vi oss på ingen måte tilbake og ser på jobben som utført. 

mari borgsoe

Mari Borgsø jobber på kundesenteret Selv om NTE leverer bredbånd og underholdningstjenester fra Altibox til 59 000 husstander; noe som tilsvarer mer enn 140 000 trøndere, er det fremdeles mange som ikke har tilgang til fiberbredbånd. Tall fra Nkom viser at bare 73,4 prosent av husstandene i Trøndelag har fiber.

– Det er ganske enkelt ikke bra nok, sier Grøttheim. - Vi fortsetter utbyggingen av fiberbredbånd til by og bygd. 

Visste du dette om nettbruk?

  • Kundene våre bruker internett mest mellom kl 20 og 23 hver kveld
  • Søndag kveld er nettbruken aller størst. Da brukes det 50-70 gigabyte mer enn de andre kveldene i uka
  • Kundene våre bruker gjennomsnittlig 14,4 gigabyte med data hvert sekund. Det utgjør 846 gigabyte i minuttet og hele 1244 terrabyte med data hver eneste dag. 
  • Totalt bruker kundene våre 454 petabyte på ett år
john anders aalberg

John Anders Aalberg er en av de ansatte på kundesenteret

* EPSI Rating Norge gjennomfører årlige kundetilfredshetsanalyser av ulike bransjer i Norge. De har målt kundetilfredsheten med bredbåndsleverandørene i 15 år, og med tv-distributørene i 12 år. Les mer om EPSI her.