Alle gode ting er 3

Samme dag som bindingstiden hos internettleverandøren hans gikk ut, ringte Per-Arvid Wold til NTE og ble kunde igjen.

Mann sitter i en stol med PC-en oppslått på fanget

– Jeg gikk lei, rett og slett, sier han. – Lei av å aldri vite om vi kom oss på nett, og lei av å få meldingen” Noe gikk galt” når vi skrudde på TV-en. 

Per-Arvid, kona Wenche og basset-hundene Emma og Maja bor i Remarka på Stjørdal. Da de flyttet dit for 10 år siden, drev NTE og gravde fiberkabler, og ekteparet kjøpte både fiberbredbånd og tv-løsning. Siden har de byttet leverandører et par ganger, men nå er de tilbake hos NTE. 

– Hvorfor jeg byttet? Jo, det var et lokketilbud da vet du, smiler Per-Arvid. – Men vi fant ut at det er hold i det gamle uttrykket om at når noe høres for godt ut til å være sant, er det ofte det. 

Sjekk om du kan få fiber

Kundeservice

Mann i rutete skjorte

I tillegg til at familien slet med at de måtte restarte modemet med jevne mellomrom,  opplevde de til stadighet problemer med tv-løsningen de måtte ha hjelp av kundesenteret hos leverandøren for å løse. 

– Det var kanskje det verste, sier Per-Arvid. – Da visste jeg at jeg måtte sette av 45 minutter av dagen i telefonkø. 

Nettopp kundeservicen hos NTE er ett av elementene Per-Arvid trekker frem som positivt med å være tilbake som kunde. 

– Kundeservicen hos NTE er motpolen til den gamle leverandøren vår, mener han. –Ikke bare går det raskere å få svar; jeg liker også veldig godt at de har en funksjon hvor de ringer tilbake uten at jeg mister plassen min i køa. Det er så utrolig mye mer praktisk enn å stå i kø på telefonen!

Godt tilpasset

Mann i rutete skjorte står i døråpningen og holder en mobiltelefon

Per-Arvid og Wenche har valgt Altibox Standard, med superraskt fiberbredbånd på 500/500 Mbps og en tv-pakke med 50 valgfri poeng.

– Det er godt tilpasset bruken vår, mener han. – Etter at ungene flyttet hjemmefra, bruker vi hovedsakelig nettet til surfing og til streaming. 

Paret har også mulighet til å sitte en del på hjemmekontor, og er godt fornøyd med at nettet er både kjapt og stabilt når de har møter på Teams og Zoom, og når de logger seg inn på VPN-løsningene på jobb. 

– Vi har ofte snakket om hvor glade vi er for at vi hadde fiberbredbånd fra NTE under pandemien, sier Per-Arvid. – Selv om vi satt to på hjemmekontor og én på hjemmeskole, hadde vi ingen problemer med nettet. Med de erfaringene vi har fra den andre leverandøren tør jeg ikke tenke på hvor frustrerende det hadde vært om vi hadde hatt nett fra dem. 

Sjekk om du kan få fiber

Gå til Full frihet med Altibox-appen

Full frihet med Altibox-appen

Enten du reiser på hytta eller blir hjemme i vinterferien - med Altibox-appen kan du se det du vil, når du vil og hvor du vil!

Gå til Kundeservice er et eget fag

Kundeservice er et eget fag

Målrettet, systematisk arbeid gjennom flere år har blant annet resultert i at NTE har vunnet Kundeserviceprisen - og i hyggelige tilbakemeldinger fra kundene om at de føler ...

Gå til Velg vår tv- og strømmetjeneste!

Velg vår tv- og strømmetjeneste!

Med et Altibox-abonnement fra NTE, er det du som bestemmer hvilke kanaler og hvilket innhold du betaler for.

Hei 👋 Trenger du hjelp? Chat med oss.