Bli kjent med Arild og Petter

Store utviklingsmuligheter

– Om jeg ser for meg at jeg skal jobbe her om 10 år? Ja, gjett om. Jeg ser ingen grunn til å søke meg bort herfra. 

To menn står i et åpent kontorlandskap hvor vi ser ryggen på flere som sitter og jobber i bakgrunnen.

Arild Hembre fikk sommerjobb på kundesenteret til NTE i 2012 - og resten er historie. Nå er han i sin tredje jobb i NTE, og har gått fra å være kunderådgiver til å bli nettverksingeniør.

– Jeg har alltid vært interessert i data, og jeg lærte en del om nettverk på bachelorutdanningen min i spillprogrammering, forteller Arild. – Men kompetansen jeg fikk på kundesenteret har utvilsomt hjulpet meg når jeg har søkt på andre jobber i NTE. 

44% av de faste ansettelsene i 2023 var ansatte som kom fra en annen stilling eller ansettelsesform i NTE. Intern mobilitet, altså muligheten til å søke nye stillinger på tvers av selskapene i konsernet, er viktig både for ansatte og for ledelsen. Den faglige kompetansen de ansatte får i én stilling, vil i veldig mange tilfeller være relevant for å søke på nye stillinger. 

Similende mann foran en vegg dekket av store skjermer

Akkurat som Arild, begynte Petter Heggum også på kundesenteret. Han har lang erfaring som både kunderådgiver og selger. Da pandemien kom, jobbet han som kurs- og konferanseansvarlig i Scandic. 

– Det ble bråstopp, gitt, smiler han. 

Så da stillingen som kunderådgiver ble lyst ut, var han raskt ute med en søknad. Nå har han jobbet på kundesenteret i halvannet år. 1. juni begynner han i en ny stilling som salgsansvarlig for borettslag.

Kompetanseheving

Det å gi ansatte muligheten til utvikling og karriere på tvers i NTE, både utenfor og innenfor egne fagområder, er ett av fire prioriterte satsingsområder i strategien med å utvikle NTE som Midt-Norges mest attraktive arbeidsgiver. 

– Arbeidsmiljøet i NTE er veldig bra, og det at du kan bytte jobb uten å bytte arbeidsgiver mener jeg er udelt positivt, sier Petter. – Det at ansatte søker seg videre i organisasjonen, er en tillitserklæring. 

Smilende mann med hodetelefoner sitter ved e pult med to store dataskjermer

Arild nikker gjenkjennende. 

– Da jeg kom inn i NTE, tenkte jeg at dette var et bra sted å starte karrieren min, sier han. – Nå tenker jeg at det er et bra sted å ha karrieren min! 

Arild jobbet på kundesenteret i 8 år, og sitter på svært mye kompetanse som NTE nyttegjør seg også etter at han har byttet jobb. Etter å ha sittet i førstelinjen og svart på kundehenvendelser; først på telefon og e-post, og deretter også på chat og Messenger, gikk han etter hvert over til en mer teknisk jobb. I 2020 ble han spurt om han ville begynne på nettverksovervåkningssenteret (NOC), hvor de overvåker internett og sørger for å rette opp eventuelle feil som oppstår. 

– Det var veldig stas, smiler han. – Jeg hadde hatt lyst til å jobbe der helt siden jeg begynte i NTE, så det var en drøm som gikk i oppfyllelse. 

Smilende mann utenfor en dør det står Networks operations center på

Etter tre år på NOC-en, lyste NTE ut to eksterne stillinger som nettverksingeniør i NTE Telekom. Etter en grundig prosess, fikk Arild tilbud om den ene. 

Også Petters stilling var lyst ut eksternt, og han var gjennom en like grundig ansettelsesprosess selv om han var intern søker.  – Jeg gleder meg til å utvikle meg videre i den nye stillingen, sier han. – Den tiden jeg har jobbet her, har jeg opplevd at NTE virkelig satser på de ansatte, og det er avgjørende for meg.

Se ledige stillinger

Lyst på en karriere hos oss?

Synes du det høres interessant ut å starte en karriere hos oss, men finner ikke helt den riktige stillingen for deg? Da er du velkommen til å sende oss en åpen søknad der du skriver litt hva du kunne tenke deg å jobbe med. Dersom det dukker opp en passende stilling for deg, tar vi kontakt fortløpende.

Send en åpen søknad

Hei 👋 Trenger du hjelp? Chat med oss.