Alt du trenger å vite om Norgespris
Fra 1. oktober 2025 kan du velge om du vil ha Norgespris i stedet for den vanlige strømstøtten. I denne artikkelen har vi samlet det du trenger å vite om den nye støtteordningen.
Her er noen tips til hvordan du kan forberede deg på uvær og eventuelle strømbrudd.
Dersom du trenger hjelp ved strømbrudd, er det nettselskapet ditt du skal kontakte. Følg med på deres nettsider for løpende oppdateringer. Hvis du er usikker på hvilket nettselskap du har, sjekk din strømfaktura.
Lad enheter som mobiler, nettbrett, pc og batteribanker på forhånd. Det kan også være en god idé å laste ned filmer og serier på enhetene dine. Strømbrudd kan i verste fall vare i flere dager, og da mister du også internettilkoblingen til boligen din.
Sørg for å ha lommelykt med batteri tilgjengelig. Har du ovn eller peis, bær inn ved så du kan holde boligen varm om strømmen blir borte. Er du kritisk avhengig av strømforsyning, sjekk at nødaggregatet fungerer.
Dersom du opplever strømbrudd, vil du kunne miste internettforbindelsen også. Har du internett fra oss kan det være behov for å restarte hjemmesentralen din for å få internett til å fungere igjen. Dette gjøres ved å ta ut strømmen på hjemmesentralen i 10 sekunder. Om dette ikke får tjenestene opp å gå igjen, anbefaler vi at du resetter hjemmesentralen. Her finner du oppskrift på hvordan du resetter hjemmesentralene fra NTE og Altibox: https://www.altibox.no/privat/kundeservice/hjelp-til-internett/slik-tilbakestiller-du-hjemmesentralen/