Skal du flytte?

Gratulere med ny bolig! Du har sikkert nok å tenke på, vi vil bare minne deg på at du må huske å bestille eller flytte med deg strøm- og fiberabonnementet ditt.

Flyttebilde - stock

For deg som ikke allerede er kunde hos oss

Strøm

Når du skal velge strømavtale bør du tenke på hvor høyt strømforbruk du har, og om du foretrekker en pris som følger markedet eller en pris som er forutsigbar. Noen er mest opptatt av at prisen skal være så lav som mulig over tid, mens andre er villige til å betale litt ekstra for forutsigbarhet.

PS - i NTE-appen får du oversikt over strømforbruket ditt.

Bredbånd og TV

Med internett og tv fra Altibox får du super hastighet på bredbåndet og en fleksibel tv-løsning hvor du kan skreddersy din egen tv-pakke. I tillegg til en rekke faste kanaler får du også en sum med poeng til å velge mellom 68 kanaler og strømmetjenester (Netflix, HBO Max og flere). Uansett om du foretrekker filmer, elsker serier eller digger sport, kan du velge inn akkurat det innholdet du liker best.

Har du noen spørsmål til oss? Ring oss på 741 50 200 eller kontakt oss via kontaktskjema så skal vi hjelpe deg.

Er du eier av ny en NTE strømmåler?

Skal du ta over en strømmåler? Da trenger vi litt informasjon fra deg.

  • Målernummer

  • Dato for overtagelse

  • Postnummer

Kontakt oss på telefon 741 50 200 eller kontakt oss via kontaktskjema med denne informasjonen så skal vi hjelpe deg med overflyttingen.

For deg som allerede er kunde hos oss

Strøm

Skal du flytte til en ny bolig og vil ta med deg strømabonnementet ditt?

Logg deg inn på Min Side. Hvis du allerede har opprettet en bruker her, velger du om du vil logge inn med e-postadresse eller telefonnummer. Hvis du ikke har opprettet bruker allerede, må du gjøre det før du kan bruke Min Side. 

Gå til punktet Meld flytting under Innhold på Min Side nederst på siden og velg den flyttemeldingen som er riktig for deg. 

Boligen du flytter fra

Registrer følgende informasjon: 

  • utflyttingsdato

  • navn og mobilnummer på den som skal ta over abonnementet ditt, eventuelt navn og nummer på huseieren

  • hvis det ikke er automatisk måler i huset du flytter fra, må du registrere målerstand den dagen du flytter ut

Boligen du flytter til

Registrer følgende informasjon: 

  • målernummer eller navn på den tidligere eieren av boligen du skal flytte til

  • gateadresse, postnummer og overtakelsesdato

  • hvis det ikke er automatisk måler i huset du flytter inn i, må du registrere målerstand den dagen du flytter inn 

Skal du flytte ut av en bolig uten å ta med deg abonnementet?

 Logg deg inn på Min Side og registrer følgende informasjon:

  • utflyttingsdato

  • navn og mobilnummer på den som skal ta over abonnementet ditt, eventuelt navn og nummer på huseieren

  • hvis det ikke er automatisk måler i huset du flytter fra, må du registrere målerstand den dagen du flytter ut

Skal du flytte inn i en ny bolig?

Logg deg inn på Min Side og registrer følgende informasjon:

  • målernummer eller navn på den tidligere eieren av boligen du skal flytte til

  • gateadresse og postnummer

  • hvis det ikke er automatisk måler i huset du flytter inn i, må du registrere målerstand den dagen du flytter inn

Bredbånd og TV

Hvis du flytter til en adresse vi kan levere til, kan du flytte med deg abonnementet ditt. Her kan du sjekke om vi kan levere til den nye adressen din.

Hvis vi ikke kan levere til den nye adressen din, gjelder vanlig oppsigelsestid: En måned fra den siste dagen i den måneden du sier opp abonnementet. 

Husk at hjemmesentralen er NTEs eiendom og at den skal stå igjen i boligen du flytter fra. Du får en ny hjemmesentral i den nye boligen din. 

Du må ringe oss på tlf 741 50 200 for å få flyttet med deg abonnementet ditt. 

Hei 👋 Gjerne chat med oss dersom du trenger hjelp.