Fra IT-konsulent til leder på kundesenteret
Etter å ha jobbet på kundesenteret i 4 år, tok Jon Morten like godt på seg ledertrøya. Nå er han teamleder for de 11 ansatte på kundesenter Energitjenester og styrer skuta i stadig mer digital retning.
– Jeg ser stor forskjell bare på de årene jeg har vært her, sier Jon Morten. – Tidligere ringte kundene inn når de trengte hjelp. Nå kommer stadig flere av henvendelsene på chat, epost eller via Facebook. Vi må være til stede der kundene er!
Jon Morten har fagbrev i serviceelektronikk, og har stort sett hatt jobber som har krevd teknisk kompetanse. Da tilfeldighetene ville det til at Jon Morten ble overtallig hos arbeidsgiveren i Trondheim og hjemlengselen etter Steinkjer slo inn samtidig, kontaktet han Adecco. De tilbød ham en jobb på kundesenteret til NTE. Etter 3 år som vikar, ble han fast ansatt.
– Jeg har trivdes fra første stund, forteller Jon Morten. – Ikke bare er arbeidsmiljøet veldig bra; men jeg lærer noe nytt hver dag.
Jon Morten er også et stjerneeksempel på en som har sagt ja når han har fått mulighet til å få mer ansvar og nye oppgaver.
Etter at Jon Morten ble teamleder, har han tatt videreutdanning innen ledelse på BI, og kjenner at han er på riktig sted.
– Jeg liker å være leder, sier han.
Og at medarbeiderne liker å ha ham som leder, er det ingen tvil om. I fjor kom kundesenteret, under Jon Mortens ledelse, på andreplass på Kundeserviceprisen for energiselskap.
Navet i NTE
Kundesenteret er for mange den første - og kanskje også eneste - kontakten de har med NTE. Derfor er det viktig at kundesenteret vet om hva som skjer av både stort og smått i organisasjonen; og derfor bruker Jon Morten mye av tiden sin på å jobbe på tvers av de ulike fagområdene i NTE.
For selv om kundesenteret først og fremst skal svare ut henvendelser som handler om strøm og energitjenester, er ikke Jon Morten redd for å ta på seg flere arbeidsoppgaver. Nå er de ansatte på kundesenteret tungt involvert både i landbrukssatsingen og solenergisatsingen til NTE.
– Heldigvis er medarbeiderne mine like glade i faglige utfordringer som meg, smiler Jon Morten.
Og godt er det. I fjor fikk NTE inn ca.250.000 henvendelser, og det er ingenting som tyder på at tallet skal bli lavere i år.
– NTE får stadig flere kunder. Det betyr at vi får stadig flere kunder å hjelpe, og det gleder vi oss til!
Lyst på en karriere hos oss?
Synes du det høres interessant ut å starte en karriere hos oss, men finner ikke helt den riktige stillingen for deg? Da er du velkommen til å sende oss en åpen søknad der du skriver litt hva du kunne tenke deg å jobbe med. Dersom det dukker opp en passende stilling for deg, tar vi kontakt fortløpende.
Send en åpen søknad